Wednesday, November 11, 2009

Kelantan Vs Negeri Sembilan






rasa nya tak terlambat lagi aku nak tulis isu hangat ni.bukan aper aku ni pn salah seorang peminat setia bola sepak tempatan.utnuk musim ni dengan perasaan hampanya aku tak gi tengok piala malaysia kat Stadium coz Selangor tak masuk Final.Hw Evr,aku still follow this game from my hse.kira ok la...tak der la penat sangat kan..perlawanan malam tu mmg panazzz la bg aku...tgk ajer la kat tv dengan penyokong pasukan Kelantan yang lebih dr 70000 menggamatkan suasana berbanding dengan penyokong negeri sembilan yang dikabar kan hanya lebih kurang 25000 orang sahaja..mmm tapi tak per itu semua tak penting yang penting game malam tu..aku tetap yakin N( akan berjaya malam tu.Keyakinan aku bertukar menjadi kenyataan bila N9 berjaya menewaskan Kelantan dengan jaringan gol 3-1.mmm...boleh tahan jugak N9 ni...meleleh air liur penyokong Klantan di buat nya..huhuhuuh..tapi aku betoi2 respec dengan jaringan terakhir/tunggal dari pasukan Kelantan yang di sempurnakan oleh Indra Putra Mahyuddin.Memang cun giler sey free kick dia...dengan satu sentuhan jer dia dapat menundukkan penjaga gol pasukan N9.Syabas Indra..Walaupon Kelantan tewas tapi jaringan gol tu cukup membuatkan penyokong N9 ternganga...huhuhuhu...tapi jaringan tu dah terlambat la...maybe badan br nak panas kot...huhuhu...secara realitinya dari sudut pandangan aku kedua-dua pasukan ada kelebihan masing2.Tapi pasukan N9 lebih menyerlah malam tu
mugkin kerana semangat kenegerian yang tinggi ingin di tonjolkan oleh pemain2 nya berbanding dr pasukan Kelantan yang rata2 semua pemain nya bukan anak jati Kelantan.Mungkin itu juga boleh di jadikan diantara sebab kekalahan mereka pada malam tersebut.Aku paling tak puas hati dengan penyokong Kelantan ni..tak der semangat kesukanan langsung...kalah skit bakar sana sini..buat huru hara kat tempat orang..ape2 ntah..mgkin bukan semua tapi sebab nila setitik rosak susu sebelanga..yang susah nya KAFA yang di kenakan denda RM 50000 atas masalah penyokong2 nya...apa la...ape pon tahniah N9..Good Job..Idup Nogori...

No comments:

Post a Comment