Wednesday, September 9, 2009

Kekasih lama..

Huhuuuhuhu...tak tahan dengan tajuk post ni..tetiba jer pagi tadi teringat ex-bf aku..arwah muhammad Arif Nor bin Shafie yang telah meninggalkan dunia ni pada 06 January 2003.Dah nak dekat 6 tahun dah..anak bongsu dari tiga beradik..meninggal dunia di sebabkan kemalangan motorsikal dengan sebuah kereta proton waja.mmm...tak dapat nak di ceritakan keadaan arwah ketika itu..aku sempat melawat dia pon waktu dia dah nak di kebumikan.masa tu perasaan tak tahu la nak cakap..rasa dunia ni gelap jer..yerla seorang insan yang disayang hilang depan mata kita.aku kenal dia masa aku form 4.aku ngan dia satu kelas(4A1 & 5A1).detik perkenalan sewaktu aku ngan dia bergaduh dalam kelas sebab dia tak jalankan duty dia ari tu...kalo tak salah aku buan sampah..aku kejar dia dengn penyapu..maklumlah aku ni penolong ketua kelas a.k.a pengawas sekolah.kena la jaga disiplin budak2 dalam klas tu..hua..hua..hua..poyo jerk..start dari hari tu aku paling benci giler la ngan mamat ni..aku ngan dia tak bertegur sampai ujung tahun 2001.tup..tup..tup..time exam ujung tahun dia hadiahkan aku seutas jam tangan(ala yang sepuloh hinggit tu jer)..and sekeping surat cinta..dia pas kat member dia suh bagi kat aku..hahahaha...cinta berok nak start dah..tapi aku jual mahal..aku buang hadiah dia depan muka dia..macam dalam drama tv tu..tapi mamat ni tak putus asa..tetiap hari dia hntar aku surat cinta kat dalam laci meja sekolah aku..(sampai sekarang aku simpan surat dia).tapi betol lah kata orang hati pompuan ni keras macam kerak nasi..disimbah dengan air lembut la dia...so awal tahun 2002 aku terima dia..perkenalan aku ngan dia merubah hidup aku 100% mana tak nya dulu kau yang pendiam dah jadi aku yang banyak cakap...aku yang pemalu kepada yang tak tahu malu..huuhu..aku yang lemah dan lembik dah jadi atlet sekolah tu..best...biler sesama jadi atlet sekolah..biler gi bertanding jer sesama bg kata semangat...aduih romantiknya...study sesama..sampai la periksa SPM.tapi tu la...jodoh pertemuan di tanga tuhan..dah tertulis aku ngan dia tak akan bersama..aku redha dengan ketentuannya..walaupon dah enam tahun dia pergi meninggalkan aku..tapi kenangan ngan dia tetap segar di ingatan.Alhamdulillah aku pon dah berumah tangga sekarang ni..bahagia di samping suami tercinta..Apapon ada sebab tuhan jadikan sesuatu perkara tu..sebab tu sebagai manusia dan hambanya patut bersyukur dah redha atas segala ketentuannya..

No comments:

Post a Comment